Tuesday, 26 April 2011

banyak aku belajar disini tentang erti kehidupan yang sebenar. banyak kenangan

suka dan duka disini....k lah nanti kita jmpa lagi... bye2...

"tanpa keberanian mimpi tidak bermakna".
Rindu kampung ,Aceh
Rindu jalan-jalan di Aceh
Rindu pada setiap sudut rumah orangtuaku
Apalagi sangat rindu pada makanan aceh
Keumamah, kuah pliek u, asam keueng….hehehe kerupuk mulieng maklum orang aceh pidie..akkkuuuu pullaaaaannnnggggg...

bukain pintu...dalam mimpi..hehehe

sudah lama k pulang.

Sunday, 24 April 2011

aku rindu kamu palestine..


Apa Khabar Palestine?
Apa khabar bumi Palestine? Bumi yang diduduki oleh saudara-saudara ku..

Bumi yang selama ini, bermandikan darah dan keringat...

Bumi yang selama ini sentiasa bergegar dan tidak pernah aman...


Apa khabar bumi Palestine? Aku bertanya kepada diriku sendiri akan khabarmu...

Palestine, aku rindukan kamu...

Aku sayang kamu...

Aku cinta kamu...

Kerana,

Kamu adalah bukti nyata dalam perjuangan ISLAM...



Palestine, maafkan kami disini...

Masih ada diantara kami yang tidak peka akan isumu...

Masih ada diantara kami yang alpa tentang penderitaanmu di sana...

Masih ada diantara kami yang menganggap isumu adalah isu bermusim dan bukan urusan mereka...

Palestine, maafkan kami...



Palestine,

Ujian dan dugaan yang menimpa rakyatmu jauh lebih dashyat dari ujian dan dugaan kami di sini,

Tapi, kamu tetap tabah dan bersemangat mempertahankan haq dan kemuliaan ISLAM,

Tapi, bagi kami di sini...Keluh kesah,putus asa, dan sebagainya seolah-olah sudah sebati walaupun ujian dan dugaan yang menimpa itu amat sedikit berbanding dirimu...


Palestine,

Aku memohon untuk meminjam semangat juangmu,semangat luar biasa dalam menghadapi kehidupan...


Sungguh Palestine,

HatiKu kini Milikmu...

Palestine,


Aku menunggu pembebasan negaramu,kerana aku yakin ISLAM akan kembali mendominasi dunia..


Palestine...

Salam rindu sentiasa untukmu...

Blog aku , ikut suka hati aku . hehehe

apa yang ingin aku tulis..???
Apa
yang
ingin
aku
tulis
...
???

Seharusnya apa yang aku tulis...???
inikah yang aku tulis
itukah yang aku tulis
akukah yang aku tulis
diakah yang aku tulis
merekakah yang aku tulis
atau...
orang itukah yang aku tulis

Kenapa aku harus menulis...???
siapa yang sebenarnya ingin kutulis
tak ada yang bisa aku tulis
ini bukanlah yang mau aku tulis

lalu apa yang mau aku tulis...???
aku tak tahu apa yang sedang aku tulis
dimana aku bisa menulis
kapan aku harus menulis
sampai dimana dan kapan aku harus menulis

Apa yang harus ditulis...???
tak ada yang tahu
tak ada yang mengerti
tak ada yang peduli
tak ada waktu untukku
tak ada hari yang bahagia untukku
tak ada apapun yang aku miliki
tak ada apapun yang bisa kuraih
tak ada...

Arrgggggggggggggggggggggggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh.........

Apa yang ingin aku tulis...???
ingin aku teriak
ingin aku berteriak sekuat-kuatnya
ingin aku bisa meluapkan semuanya
tapi tak bisa...

apa yang ingin aku tulis...???
Tolong bantu aku
siapapun tolonglah aku
aku sangat membutuhkan
aku sangat menginginkan
aku sangat merindukan

Apa yang telah aku tulis...???
Angin,malam,dingin
adakah selimut ketenangan untukku
adakah yang bisa memelukku
adakah yang mau menemaniku
adakah yang ingin kau beri untukku

Apa yang sebenarnya aku tulis...???
Kekejaman, kekesalan, Penderitaan
penyesalan, permohonan, penghinaan
ketidakmampuan, keinginan, pengorbanan
kekeliruan, kebencian, rasa cinta
rasa mau, rasa malu,

apa ini..??? siapa ini...???

apa yang ingin aku tulis...???
apa yang yang harus ditulis...???

Aku... Inginkan Dirimu
datang dan temui aku


Apa yang aku tulis dan apa yang kurasakan
apa yang kurasakan dan apa yang kuinginkan
apa yang kuinginkan dan apa yang kurelakan
apa yang kurelakan dan apa yang kutinggalkan

apa ini yang seharusnya ditulis...???

Tenang... tenang... tenang...

Asstagfirullah...

Saturday, 23 April 2011

suka22

hmm..cam inilah nasib aku, hari2 kerja, tak ada time bercinta,,
bayangkan 1 bulan puntak pernah cuti..klo kalian semua kerja kayak gini sanggup tak..
mesti tak sanggup kan..hehehehe
tpi tak apa, bagi aku kerja adlah hal utama, untuk menentukan masa depan..maklum mau cepat kawen..ni pun skg umor dah mncapai 24,,nanti kalau aku kwen , aku jmput kalian semua ya..hehehe
bawa hadiiah byak2..hehe
aik tiba2 perut lapar..ok kawan2 mau makan dulu ya..ok kawan2 bye2 semua..salam

Hitam dan Putih Hati Seorang Lelaki.


Perempuan selalu anggap yang lelaki suka pandang perempuan yang cantik je. Disebabkan tu jugakla ramai perempuan yang berusaha untuk jadi cantik..

Kesannya, jadilah fenomena macam sekarang. Perempuan terlalu taksub dengan fesyen, dan ada yang sanggup beli "baju sekerat" hanya untuk nampak seksi..

Memang aku tak nafikan, lelaki memang suka pandang pd perempuan seksi. Tapi sebenarnya, lelaki jugak suka pandang pd perempuan yang solehah..


Hitamnya hati seorang lelaki.

Kalau nampak perempuan seksi, lelaki normal akan berperasaan :

"Perhh, seksinya dia tu. Kalau aku dapat buat jadi awek ni mesti best. Boleh gak buat geli-geli".

Perasaan lelaki terhadap perempuan seksi hanya berlandaskan nafsu semata-mata. Ia bukanlah cinta. Dan tak tergerak pon untuk dibuat isteri..

Walaubagaimanapun, bukanlah semua lelaki akan approach dan pikat perempuan seksi. Sebab masih ada golongan lelaki yang teguh imannya..


Putihnya hati seorang lelaki.

Berbeza pulak pandangan lelaki kalau diorang tengok perempuan yang solehah. Lelaki akan berfikiran camni:

"Fuuh, sejuk mata memandang perempuan soleha. Sopan , tutup semuanya. Untung kalau buat jadi isteri ni".

Nampak tak perbezaan pandangan lelaki? Lelaki lebih serius pada perempuan yg solehah berbanding perempuan seksi dan gedik..


So, perempuan diluar sana. Kalau klian takmau jadi santapan lelaki hanya sebab nafsu. Jagalah aurat dan tingkah-laku korang betol-betol..

Hitamnya hati seorang lelaki tu bila dia tertarik pada perempuan seksi. Dan putihnya hati seorang lelaki bila dia menjaga pandangan daripada melihat perempuan seksi, dan tertarik pada perempuan solehah..


catatan: Jangan ingat seksi itu cantik

Wednesday, 13 April 2011

hitam putih

jangan bangga sangat dgn pakaian yg cntik dan mahal,
krna pakaian nati kita adalah kain kapan,

jgn bnnga dan action sngat dgn kenderaan mewah,
krna kenderaan terakhir kita adalah van jenazah dan papan keranda,

jgn terlalu bangga dgn gembira dgn tmpat tidur yg empuk dan nyaman
krna tmpat tdur terakhir kita adalah di liang lahad..

jgn pula ego dan bongkak, krna mampu memiliki rumah mewah, seperti istana, kita kena ingat, rumah terakhir kita adalah kubur bertiang dua,

jangan terlalu megah dgn pangkat dan darjat, krna bila sudah tiada nnti,
kita dapat gelaran almarhum,

janganlah terlalu bangga dan sombong dgn wajah yg kacak atau cantik, krna bila kita mati nanti, wajah itu akan berubah mnjadi tengkorak..