Friday, 17 June 2011

anak buah aku, aku pula bila ada anak..hahahaha

best juga klu bnyak anak buah..hehhe












Tuesday, 14 June 2011

SLIM RAMPING

produk kuruskan berat badan cepat mudah , murah dan selamat





DAPATKAN BENTUK BADAN IDAMAN ANDA SEKARANG!!!

Cara kurus yang mudah & pantas khas untuk wanita dan lelaki yang
✔Kuat makan.
✔Sibuk bekerja.
✔Tiada masa bersenam.
✔Metabolisma badan rendah.

Hanya untuk 1 botol untuk slim! Kejutkan saudara mara, jiran dan rakan pejabat anda dengan badan yang slim.

Kesan boleh dilihat seawal 1 n 2minggu penggunaan
===============================
Jangan risau:
✔100% dijamin selamat!
✔100% dijamin halal!
✔100% dijamin berkesan!
✔Purata 9 dari 10 orang bersetuju ianya berkesan!

DIJAMIN 100% BERKESAN atau WANG anda dikembalikan. 

promosi rm35 1 botol sampai alhir tahun

Sunday, 12 June 2011

Mimpi Khayalan

Dunia mimpi dan dunia khayalan adalah dunia favorit saya.
Dunia dimana apa yang kita inginkan akan terjadi disini.
pernah suatu ketika, ketika saya masih kecil.
saya punya banyak mimpi dan khayalan-khayalan yang luar biasa.
ingin rasanya saya mewujudkan itu semua.
saya pun akhirnya bercita-cita ingin tinggal di dunia mimpi dan dunia khayalan. karena hanya disitulah,
keinginan-keinginan saya boleh trcapai.hehehe
saya pun akhirnya terhanyut dalam dunia itu.
dunia itu membuat saya banyak bermimpi,
bermimpi dan berkhayal. hanya itulah yang saya lakukan.
saya bermimpi untuk kepuasan saya sendiri.
saya berkhayal hanya untuk membuat apapun yang mustahil menjadi kenyataan.
tapi itu hanya akan terjadi di dunia khayalan,
karna di dunia nyata pun saya tidak boleh mewujudkan khayalan itu.
yah, akhirnya saya hanya boleh berkhayal. itu yang membuat saya lama-lama menjadi gila dan akhirnya nama aku si tukang pengkhayal.hehehe
setelah cukup beberapa lama saya yakin keinginan saya itu,
saya akhirnya sadar.
ingin tinggal di dunia mimpi dan dunia nyata hanya akan membuat kita lupa untuk 'bangun'. kita terlalu terhanyut dengan imajinasi kita.
kita jadi lupa semuanya.
yang kita pikirkan hanyalah berkhayal,
berkhayal dan berkhayal. ya, itu sangat salah.
itu akan membuat kita terlalu asyik bermain di dunia khayalan dan lupa dengan dunia nyata.
Kita pun harus mewujudkanya di dunia nyata.
dunia mimpi dan dunia khayalan, tentu jelas beza.
dunia khayalan, dunia dimana hanya mewujudkan semua yang dianggap mustahil di dunia nyata menjadi kenyataan disini. ,
dunia ini hanya dunia dongeng. dunia anak-anak. kita para remaja yang mulai beranjak dewasa, tidak boleh terhanyut dalam dunia ini. why?
dunia ini membawa imajinasi yang tinggi. oke, semua yang kita inginkan boleh terjadi disini. TAPI. ada tapinya. kita tidak bisa mewujudkan itu semua di dunia nyata. itu hanya akan membuat kita 'tenggelam' di dunia nyata dan 'berjaya' di dunia khayalan.
sedangkan Dunia mimpi, dunia ini bisa mewujudkan apapun keinginan kita baik di dunia mimpi sendiri maupun di dunia nyata. mau jadi dokter? tentu boleh. mau kuliah di luar negri? tentu juga. tapi ingat! dengan catatan, kita harus berusaha dan kerja keras sesuai apa yang kita inginkan agar keinginan tersebut tidak hanya terjadi di dunia mimpi, tapi di dunia nyata.
jadi, pilih mana? dunia khayalan atau dunia mimpi?

mulai sekarang, jangan takut bermimpi! kita masih boleh mewujudkan mimpi itu selagi kita yakin. di dunia ini tidak ada yang tidak mungkin. kita tidak boleh terus terhanyut dalam dunia khayalan. kita boleh banyak bercita-cita, tapi jangan lupa sesekali mampir ke dunia mimpi, agar kita boleh mewujudkanya. pejamkan baik-baik bahwa kita 'boleh' menghadapi segala apapun. kita harus percaya pada diri sendiri..apa yg kita capai mesti wujud..janji yakin,,hehehe

sekarang saatnya berusaha dan kerja keras meraih mimpi itu!! yeaaaaah

Friday, 10 June 2011

Astagfirullahaladzim

Anda pernah berciuman? Udah berapa kali anda berciuman? Dengan siapa anda melakukannya? Merasa berdosakah ande setelah melakukannya? Ups.. Sebelum kalian menjawab pertanyaan di atas, ada baiknya kalian simak dulu kisah berikut ini :
Ya Allah Ya Rabbi, Astagfirullahaladzim.. Seorang Abdullah bin umar duduk-duduk di pintu rumahnya. Ia melihat seorang pemuda tampan. Abdullah lari masuk rumah dan menguncinya. Beberapa saat kemudian bertanya : “ fitnah itu sudah pergi atau belum !” mereka menjawab : “ sudah pergi “ maka Abdullah keluar dari rumah .
Ada yang bertanya : “ Wahai abdullah , apa yang di lakukan anak itu terhadap kamu ! Apa ada sesuatu yang kau dengar dari Rasulullah mengenai dia !.
Abdullah ra. Menjawab ; “ memandang mereka itu haram ,berbicara atau berkumpul juga haram “.
Al Qadli Al Imam rh. Berkata ; “ Aku pernah mendengar seorang masyayikh berkata ; “ Setiap wanita ada satu syetan , dan syetan setiap anak remaja terdapat 18 syetan . “ ada riwayat ; “ Barang siapa yang mencium anak remaja dengan syahwat , allah ta`ala akan menyiksa di neraka 500 tahun < Padahal 1 jam di Akhirat = 1000 tahun waktu di Dunia >. Dan barang siapa yang mencium wanita dengan syahwat, seolah- olah ia berzina 70 perawan. Dan barang siapa yang berzina dengan perawwan, maka ibaratnya sudah berzina dengan 70.000 janda.

Sekarang coba anda jawab pertanyaan diatas.. Masih mau melakukannya? Jika ya, bersiap-siaplah mengunia neraka selama 500 tahun. Padalah 1 jam di akhirat = 1000 tahun di dunia. Coba anda kira berapa tahun jadinya.
Semoga kisah diatas bisa dijadikan renungan dan buat yang sudah terlanjur melakukannya semoga segera sadar dan bertobat. Jangan jadikan hawa nafsu dan bisikan setan sebagai pedoman. Karena itu hanya akan menjerumuskan kehidupan kita kelak di akhirat.Astagfirullah'adzim,
naudzubillahi mindzalik..
Stiap manusia psti prnh melakukan kslahan...
Tp jk ia sudah mengetahui hukum Allah,begitu hina nya diri ini..
Hanya brusaha bertaubat,
memohon ampun,
&mmperbaiki diri utk berjalan di Jalan Mu ...
Krn hamba Mu ini tkut akn adzab&murka Mu Ya Allah

Thursday, 9 June 2011

jangan putus asa sebab Allah SWT itu selalu ada di sampingmu

assalamulai'kum ..Ketahuilah olehmu sahabatku…

Jika kau merasa lelah dan tak berdaya dari usaha yang sepertinya sia-sia…
Allah SWT tahu betapa keras engkau sudah berusaha.

Ketika kau sudah menangis sekian lama dan hatimu masih terasa pedihnya…
Allah SWT sudahpun menghitung airmatamu.

Jika kau fikir bahawa hidupmu sedang menunggu sesuatu dan waktu terasa berlalu begitu sahaja …
Allah SWT sedang menunggu bersama denganmu.Ketika kau merasa sendirian dan teman-temanmu terlalu sibuk untuk menghubungimu…
Allah SWT selalu berada disampingmu.

Ketika kau fikir bahawa kau sudah mencuba segala-galanya dan tidak tahu hendak membuat keputusan …
Allah SWT punya jawapannya.

Ketika segala sesuatu menjadi tidak masuk akal dan kau mula merasa tertekan…
Allah SWT dapat menenangkanmu.

Jika tiba-tiba kau dapat melihat jejak-jejak harapan…
Allah SWT sedang berbisik kepadamu.

Ketika segala sesuatu berjalan lancar dan kau merasa ingin mengucapkan kesyukuran,
Allah SWT telah memberkatimu.

Ketika sesuatu yang indah terjadi dan kau dipenuhi ketakjuban,
Allah SWT telah tersenyum kepadamu.

Ketika kau memiliki tujuan untuk dipenuhi dan mimpi untuk digenapi,
Allah SWT sudah membuka matamu dan memanggilmu dengan namamu.

Maka ingatlah..walau dimanapun, atau kemanapun kau menghadap…

Allah SWT TAHU

Tuesday, 7 June 2011

tolong jangan benci agama kami..islam itu mulia, islam itu indah..

assalamualaikum
kenapa orang kafir benci sangat dengan islam,
sakit hati betul bila mereka menghina islam,
malah israel pula sedang menghancurkan umat islam..
apa yg dia mahukan? mereka mahukan islam berpecah belah,mahu kita kalah, karena
mereka sbnrnyasudah tau,mereka dipihak salah

meskipun orng kafir diseluruh dunia serentak memfitnah allah, islam, dan nabi muhammad,
Allah tetap maha kuasa,
islam tetap bercahaya,
nabi muhammad tetap mulia.biarlah semaunya orang yg mau mencaci islam,
ke benaran pasti datang, perangilah hidup ini dengan ke tabahan bukan ke bencian, sebab di dalam ajaran islam kita semuah umat bersaudara.
bersabar dan ber do,a ke pada allah yg maha esa.

Sunday, 5 June 2011

cita- cita lelaki dalam hidupnya

assalamulaikum klo tak jwab dosa, klu jawab syang..hehehe
so skg sy mau cerita sikit tntang cita2 lelaki.hehehehe
mari kta mulai skg....
bab baru..hehehe
Bila dah jadi lelaki ni mesti ada target sendiri Mesti ada perancangan sendiri
Sebab lelaki ni memang dilahirkan untuk menkadi pemimpin,Jadi macam mana sekalipun seorang lelaki tu, dia memang layak menjadi seorang pemimpin. Tak kira dari organisasi yang macam mana sekalipun. Mungkin yang paling terdekat adalah memimpin keluarga. Sebab lelaki bila dah kahwin mesti akan jadi pemimpin keluarga.

Apa yang lelaki mau dalam hidupnya? spa tau..hehehe

Pekerjaan
Sesuatu yang amat penting. Lelaki memerlukan pekerjaan. Sebab ni merupakan sumber pendapatan seorang lelaki. Kalau tak ada pekerjaan mana mau cari duit. Betul tak? hehhee..Macam mana mau penuhi kehendak diri sendiri kalau tak ada duit? Sebab semuanya bermula dengan pekerjaan..tak mungkin kan minta duit sma orng tua..malu..dah bsar..hehehe
next rumah
Tapi aku rasa rumah ni patut dbeli bila dah dapat kerja tetap.bukan untuk kita, tpi untuk anak kita, klo tak ada rumah mau tinggal mana..hehehe
tpi skg rumah mahal,pening klu pikir,,tpi jgn takut janji usaha apa yg mampu..klu tak sanggup beli rumah biasa, jgn mewah sngat..heheheh janji ada tempat tinggal..

Kahwin
Yang ni aku rasa. Paling last sekali. Tapi ikut jodoh seorang lelaki la. Kalau dah dia ni ditakdirkan kahwin awal mau buat macam mana kan? Tapi yang penting kenalah capai keinginan yang pertama iaitu pekerjaan dulu.

Rasanya lelaki-lelaki di luar sana, anda dah capai keinginan anda blum? Agak-agak, bila kalian boleh capai semua tu ya? Tapi kalau dah jodoh klian dahulu. Tu takdir. Tak boleh kata apa2. Masing-masing ada perjalanan hidp masing-masing. Mana tahu, klian smua akan bina dan capai keinginan dengan orang tercinta. Siapa tahu? hehehe..ok dah ckup, mau makan dulu..sakit mata menghadap pc trus...catatan,,klo kawen jgn lupa hantar kad jmputan...jemput jgn tak jemput...ok..i wait